Myjnie dla samochodów

dość znaczny kapitał, który możemy przeznaczyć na tego rodzaju hobby. Stąd też na tego rodzaju pasję nie każdy może sobie pozwolić. Kolekcjonowanie starych samochodów, motocykli czy innych pojazdów to dla wielu osób coś więcej niż

Myjnie dla samochodów

Dlaczego warto kolekcjonować stare pojazdy?

Posiadanie wielu starych pojazdów dla sporej części fanów motoryzacji to wielkie marzenie. Aby je spełnić, trzeba jednak posiadać dość znaczny kapitał, który możemy przeznaczyć na tego rodzaju hobby. Stąd też na tego rodzaju pasję nie każdy może sobie pozwolić. Kolekcjonowanie starych samochodów, motocykli czy innych pojazdów to dla wielu osób coś więcej niż zwykłe hobby. Niektórzy są w stanie przejechać niemal pół świata tylko po to, aby nabyć upragniony, bardzo rzadki model pojazdu a dodatkowo zapłacić za niego naprawdę duże pieniądze. Co prawda, kolekcjonowanie starych samochodów może być dość opłacalne na dłuższą metę, jednak większość właścicieli wyjątkowych, rzadkich egzemplarzy danego pojazdu wcale nie chce się z nim rozstać.


Największym problemem tego typu silników

Silnik wielopaliwowy ? silnik spalinowy, który może prawidłowo pracować będąc zasilanym różnymi rodzajami paliw płynnych, głównie benzyną i olejem napędowym, ale także m.in. paliwem lotniczym.
Opis
Są to silniki o zapłonie samoczynnym. Zmiany w konstrukcji silnika są związane przede wszystkim z koniecznością zmniejszenia dużego kąta opóźnienia samozapłonu dla paliw wysokoprężnych. Uzyskuje się to przez podwyższenie temperatury powietrza pod koniec suwu sprężania. Głównym środkiem prowadzącym do tego celu jest podwyższenie stopnia sprężania w stosunku do silników typowo zasilanych tylko olejem napędowym. Silniki wielopaliwowe zasilane olejem napędowym lub paliwami pokrewnymi wykazują niemal identyczną moc i sprawność. Największym problemem tego typu silników jest rozruch w niskiej temperaturze, w szczególności przy zastosowaniu benzyny oraz ich praca z małym obciążeniem. W celu uruchomienia zimnego silnika wymagają one stosowania odpowiedniego urządzenia podgrzewającego. Silniki te stosowane są głównie w pojazdach wojskowych, np. czołgach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_wielopaliwowy


Silnik tłokowy

Silnik tłokowy
Silnik tłokowy gwiazdowy
Elementy ruchome silnika rzędowego

Silnik tłokowy ? silnik, który do wytwarzania pracy wykorzystuje tłoki poruszające się w cylindrach. Tłoki najczęściej są połączone z wałem korbowym, od którego odbierany jest moment obrotowy.

Najbardziej znanymi silnikami tłokowymi są spalinowe silniki tłokowe i silniki parowe tłokowe, jednak termin ten przypisywany jest najczęściej już tylko tym pierwszym, między innymi dlatego, że już dawno porzucono prace rozwojowe maszyn parowych.
Klasyfikacja

Ze względu na czynnik roboczy

silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne

Ze względu na ustawienie cylindrów

silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta

Ze względu na rodzaj ruchu tłoka

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe

Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe

Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne

Ze względu na sposób prowadzenia tłoka

silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy



© 2019 http://oczamiczytelnika.olkusz.pl/