Naklejka jako narzędzie reklamy
Naklejki drukowane masowo wykorzystuje się w praktycznie każdej branży i dziedzinie. Od sklepów spożywczych po usługi IT (np. naklejki gwarancyjne typu VOID). Zastosowanie naklejek, nie tylko tych reklamowych, jest wręcz tak duże, że nie sposób wymienić wszystkich.
Naklejki stosuje się w przemyśle spożywczym do oznaczania i brandowania produktów, firmy korzystają z naklejek na szyby do oznaczenia swoich siedzib. Naklejki można nakleić też na samochody w celu oznaczenia aut firmowych, czy dostawczaków. Zastosowań dla takich naklejek można by jeszcze długo wymieniać i warto o nich pamiętać przy działaniach reklamowych firmy.
Modele barw na ekranie i w drukarce
Monitory i drukarki używają innej przestrzeni barw do reprezentowania kolorów, które widzimy. Komputery najczęściej korzystają z przestrzeni barw opatrzonej skrótem RGB, który odpowiada odpowiednio kolorom: czerwony, zielony, niebieski. Odpowiednio pomieszane mogą stworzyć każdy kolor, który widzimy na ekranie komputera.
Natomiast drukarki korzystają z przestrzeni barw CMYK - czyli cyna, magneta i żółcień oraz kolor czarny. Z powodu tych różnic obraz przeznaczony do druku musi być odpowiednio przygotowany i przetworzony jeszcze przed drukiem. Bez tego po wydruku może okazać się że niektóre kolory są przekłamane i obraz nie wygląda tak dobrze jak na monitorze.
Druk reklamowy dla firm
Materiały reklamowe powstają w drukarniach na zlecenie podmiotów gospodarczych lub indywidualnych. Drukuje się przeróżne materiały począwszy od małych ulotek, wizytówek, czy naklejek reklamowych aż po billboardy, które drukuje się w częściach i składa razem przy zakładaniu.
Reklama drukowana jest wykorzystywana przez praktycznie każdą firmę niezależnie od branży, jednak z firmy na firmę w różnym zakresie. Niektóre firmy zlecają druk jedynie ulotek i wizytówek, gdzie inne drukują ogromne nakłady billboardów.