Pompy paliwa do opla

i poruszające się w cylindrach. Tłoki najczęściej są połączone z wałem korbowym, od którego odbierany jest moment obrotowy. Najbardziej znanymi silnikami tłokowymi są spalinowe silniki tłokowe i silniki parowe tłokowe, jednak t

Dodane: 25-09-2016 04:12
Pompy paliwa do opla

spalinowe silniki tłokowe

Silnik tłokowy
Silnik tłokowy gwiazdowy
Elementy ruchome silnika rzędowego

Silnik tłokowy ? silnik, który do wytwarzania pracy wykorzystuje tłoki poruszające się w cylindrach. Tłoki najczęściej są połączone z wałem korbowym, od którego odbierany jest moment obrotowy.

Najbardziej znanymi silnikami tłokowymi są spalinowe silniki tłokowe i silniki parowe tłokowe, jednak termin ten przypisywany jest najczęściej już tylko tym pierwszym, między innymi dlatego, że już dawno porzucono prace rozwojowe maszyn parowych.
Klasyfikacja

Ze względu na czynnik roboczy

silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne

Ze względu na ustawienie cylindrów

silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta

Ze względu na rodzaj ruchu tłoka

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe

Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe

Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne

Ze względu na sposób prowadzenia tłoka

silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy


Internetowa pomoc w problemach motoryzacyjnych

Gdzie szukać rozwiązania naszych problemów z autem, motocyklem lub innym pojazdem? Doskonałą opcją dla osób, które pragną uzyskać pomoc nie wychodząc z własnego domu, jest skorzystanie z forum dla zmotoryzowanych. Niejeden prawdziwy pasjonat motoryzacji z pewnością z przyjemnością rozwikła nawet najbardziej skomplikowany problem związany z naszym pojazdem. Wielu z nich udziela naprawdę cennych wskazówek nawet dla kompletnego laika, dlatego taki sposób uzyskania pomocy jest naprawdę korzystny. Co więcej, uzyskanie porady w związku z naszym problemem dotyczącym pojazdu jest możliwe niejednokrotnie zupełnie za darmo, co również bardzo często wpływa na to, że jest to jedna z chętniej wykorzystywanych przez potrzebujących pomocy w tej dziedzinie forma wsparcia.


Oberursel

Silnik rotacyjny ? rodzaj lotniczego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym, w którym obraca się kadłub silnika z cylindrami, a wał korbowy jest nieruchomy i stanowi element mocowania silnika do konstrukcji samolotu. Najczęściej budowane były w układzie gwiazdowym, rzadziej podwójnej gwiazdy, sporadycznie w układzie przeciwbieżnym. Przede wszystkim silniki rotacyjne stosowane były jako silniki lotnicze, gdzie kadłub silnika był połączony ze śmigłem. Jest to odwrócenie zasady mocowania typowego silnika gwiazdowego, który jest nieruchomy, a w którym wał korbowy jest ruchomy i połączony ze śmigłem. Mieszanka paliwowo-powietrzna w silnikach rotacyjnych była dostarczana przez wał korbowy. Dolot realizowany był poprzez szczeliny w cylindrze (silnik dwusuwowy) lub poprzez zawory w głowicy (silnik czterosuwowy). Natomiast wydech był zawsze poprzez otwierany popychaczem zawór w głowicy.
Silnik rotacyjny w układzie podwójnej gwiazdy

Silnik rotacyjny został po raz pierwszy szeroko zastosowany przez Francuzów ? braci Laurenta i Louisa Séguin, którzy zaczęli produkować silniki pod nazwą Gnôme. Licencję od nich zakupiła m.in. niemiecka firma Oberursel. Silniki rotacyjne stosowane były szeroko w początkach lotnictwa i w okresie I wojny światowej do napędu lekkich samolotów, w tym wielu ówczesnych myśliwców (np. Nieuport 11, Fokker E.III). Osiągały one moc od 50 KM, przez ok. 100 KM (typowe silniki) do ok. 200 KM. Oprócz lotnictwa, sporadycznie silniki rotacyjne były używane do napędu samochodów lub motocykli (Megola).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rotacyjny



© 2019 http://oczamiczytelnika.olkusz.pl/