Serwis samochodowy - smutna konieczność

się natrudzić, by coś naprawić, a jeśli chodzi o niedoświadczone osoby, kwestia ta jest jeszcze trudniejsza. Niektóre części da się oczywiście wymienić bez większych problemów i niedogodności, ale bywają również takie, z którymi c

Serwis samochodowy - smutna konieczność

Czy można prosto wymienić części w samochodzie?

Budowa samochodu jest dość skomplikowana. Czasem nawet doświadczony mechanik samochodowy nie wie jak znaleźć daną usterkę lub musi bardzo się natrudzić, by coś naprawić, a jeśli chodzi o niedoświadczone osoby, kwestia ta jest jeszcze trudniejsza. Niektóre części da się oczywiście wymienić bez większych problemów i niedogodności, ale bywają również takie, z którymi ciężko jest sobie poradzić. Jeśli więc naprawa ma przebiec sprawnie i bezpiecznie, warto powierzyć ją komuś, kto będzie w stanie zrobić to fachowo. Dobrze jest poszukać renomowanego warsztatu samochodowego wyposażonego w specjalistyczne sprzęty oraz spełniającego wszystkie konieczne warunki. Znajdziemy go bez trudu w Internecie.


Historia potencjometru

W roku 1986 w USA firma Milpitas zapoczątkowała produkcję potencjometrów sterowanych cyfrowo. Na monolitycznej płytce układu oznaczonego E2POT znajdowała się sieć rezystorów i pamięć EPROM. Rezystancja potencjometru była sterowana sygnałem z mikroprocesora i mogła zmieniać się od 10 k? do 1 M?. Potencjometr kosztował 10 dolarów.

Amerykańska firma Xicor wyprodukowała pierwsze potencjometry EEPOT w roku 1987 wykorzystując technologię NMOS. Pomimo dużego poboru energii, znalazły szereg zastosowań i przyjęły się na rynku. W roku 1992 wprowadzono drugą generację potencjometrów elektronicznych, wykonanych w technologii CMOS, co pozwoliło na znaczne zmniejszenie poboru prądu. W roku 1995 pojawiły się układy o niskim napięciu zasilania (3V). Dalszym krokiem było pojawienie się układów trzeciej generacji, charakteryzujących się mniejszymi szumami i jeszcze mniejszym poborem mocy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Czym jest silnik tłokowy?

Z pomocą Wikipedii dowiadujemy się co nieco o jednym z podstawowych typów silnika spalinowego - silniku tłokowym:

Silnik tłokowy ? silnik, który do wytwarzania pracy wykorzystuje tłoki poruszające się w cylindrach. Tłoki najczęściej są połączone z wałem korbowym, od którego odbierany jest moment obrotowy.

Najbardziej znanymi silnikami tłokowymi są spalinowe silniki tłokowe i silniki parowe tłokowe, jednak termin ten przypisywany jest najczęściej już tylko tym pierwszym, między innymi dlatego, że już dawno porzucono prace rozwojowe maszyn parowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy



© 2019 http://oczamiczytelnika.olkusz.pl/