Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób

lnych miejsc pracy i Polacy wybierają się tam we własnym zakresie. Wtedy bardzo korzystnym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości przejazdu z osobami, które ogłaszają się na przykład w Internecie. Niektórzy pokonują trasę z P

Dodane: 08-12-2016 22:49
Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób

Indywidualny przejazd busem

Nie zawsze przejazd do pracy za granicę jest zapewniony przez firmę, która zatrudnia pracowników. Bardzo często zdarza się, że dostępnych jest kilka wolnych miejsc pracy i Polacy wybierają się tam we własnym zakresie. Wtedy bardzo korzystnym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości przejazdu z osobami, które ogłaszają się na przykład w Internecie. Niektórzy pokonują trasę z Polski do Niemiec czy innych popularnych kierunków emigracji zarobkowej nawet kilka razy w miesiącu i wtedy zabranie pasażerów w taką podróż może być opłacalne. Nic dziwnego, że wielu z nich ogłasza, że posiada wolne miejsca i za określoną opłatą może udostępnić część pojazdu.


O autobusach w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce


Podział środków transportu

Środek transportu
Wózek ręczny

Środek transportu ? maszyny transportowe lub istoty żywe, dzięki którym możliwe jest przemieszczanie ludzi lub ładunków, czyli transport.

Podział środków transportu jest zbliżony do podziału transportu. Najprostszy obejmuje środki transportu wewnętrznego zwanego też transportem bliskim (wewnątrz danego obiektu, np. magazynu) oraz środki transportu zewnętrznego (dalekiego)1.

Środki transportu dzielą się na:

środki transportu dalekiego / zewnętrznego
środki transportu lądowego ? pojazdy
pojazdy szynowe
pojazdy samochodowe
pojazdy jednośladowe (motocykle, rowery)
środki transportu wodnego
śródlądowego
morskiego
środki transportu lotniczego
środki transportu specjalnego (poduszkowiec, amfibia)

środki transportu bliskiego/wewnętrznego (urządzenia dźwigowo-transportowe)
urządzenia dźwigowe (dźwignice)
urządzenia transportowe (wózki i przenośniki)

Przykłady środków transportu jako istot żywych: zwierzęta juczne, zwierzęta pociągowe, tragarze.

Przykłady środków transportu jako maszyn: samochód, statek, wagon, lokomotywa, samolot, rower.

W Polsce podział i definicje środków transportu w zakresie urządzeń jest określany przez normę PN-72/M-780011.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arodek_transportu



© 2019 http://oczamiczytelnika.olkusz.pl/